Hyviä riffejä jaossa Riffingin blogissa

Elämä on statuspäivitys

Keskiviikko 28.11.2012 klo 11:36 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Muistaako joku vielä viime vuosituhannen loppua, digi-hurmiota, www-hehkutusta ja Y2K-massahypnoosia?

Muistatko sinä termiä internet-vuosi? Joku neropatti keksi sen kuvaamaan aikaikkunaa, jonka puitteissa internetiin viety tieto vanhenee.

Aikayksiköt tuntuvat kutistuneen sitten niiden päivien. Tieto ja tapahtumat pilaantuvat verkossa nopeammin kuin koskaan. 

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: kiire, ajanhallinta

Yhteistyö käy myynnistä

Maanantai 12.11.2012 klo 8:18 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Kylmäsoitot ensitapaamisen aikaansaamiseksi käyvät urheilusuorituksesta. En nimittäin ainakaan nauti soittelusta tuntemattomille ihmisille myyntiroolissa. Aina jännittää nostaa luuri. Ihan ensimmäiseksi toivoo, että kukaan ei vastaa. 

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: myynti, kumppani, suorituksen johtaminen

Äänikirjanen tuo parhaat riffit käyttöösi

Tiistai 25.9.2012 klo 9:28 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Riffing on julkaissut ensimmäisen äänikirjasen. Taustoitetaanpa, mistä oikein on kysymys.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: äänikirjanen, tee se itse, konsultointi, parhaat käytännöt, best practice, osaamisen kehittäminen

Masokisti tuotekehittäjänä

Keskiviikko 8.8.2012 klo 16:37 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Tein koko viime kevään tuotekehitystyötä. Koeponnistin tuoteaihelmia ja niiden kehittyneempiä versioita tuttavillani. Ei ole ehkä aivan tavanomaista kysellä ystäviltä ja kylänmiehiltä, miltä idea kuulostaa. Ihastuin siitä huolimatta menetelmään muutaman kyselykierroksen jälkeen.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: tuotekehitys, myynti, testaus, suorituksen johtaminen

Missä ratkaisu siellä ongelma

Maanantai 14.5.2012 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Korviini osui puutarhaliikkeen mainos. Siinä tarjottiin ”ratkaisua kaikkiin puutarhaongelmiin”. Naurahdin. Nyt on siis yritysten välisestä kaupankäynnistä tuttu myyntihöpöhöpö levinnyt myös kuluttajamarkkinoille.

Kaikki on aina niin ”etsimme juuri sinun tarpeisiisi sopivan ratkaisun”. Kieltämättä meidänkin pihaongelmassa ratkaisuksi voisi kelvata mikä vaan kuokan ja käsikranaatin väliltä.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: myynti, tuotekehitys, palvelu, konseptointi

Draftausta olisi tarvittu

Perjantai 20.4.2012 klo 15:45 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Eräällä asiakkaallani oli jatkuva tarve palkata hyviä käytännön tekijöitä riveihinsä. Vajaukseen olivat syynä joko kasvu tai irtisanoutumiset, mutta yleensä tehtävät tuli täyttää erittäin kiireellisellä aikataululla.

Yleensä hän hoiti haut itse. Lehti-ilmoittelu avoimista paikoista ei ollut pääkaupunkiseudulla ja maakuntakeskuksissa tuottanut toivottua tulosta. Lisäksi rekrytoinnin ratas pyöri pääasiassa esimiesvoimin, ja aika oli heillä kortilla, joten palkkausasiat eivät edenneet toivottua tahtia. Haastattelijoina ja käytännön työtaitojen testaajina he olivat kuitenkin erittäin päteviä.

Asiakkaani toimii alalla, jolla huippuosaajan löytäminen on yleensä yhtä todennäköistä kuin veden bongaaminen autiomaasta. Niin vaivalloiseen etsimiseen ei yksinkertaisesti ole aikaa.

Tulevien rekrytointien nopeuttamiseksi yritykselle haluttiin rekrytointikumppani.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: rekrytointi, tuotekehitys, lisäarvo

Anna rahaa

Perjantai 13.4.2012 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Kuulin hyvältä ystävältäni aivan lyömättömän myyntisloganin. Hän ei itse ollut tätä sammakkoa  - sellaiseksi sitä on ikävä kyllä kutsuttava - päästänyt suustaan, vaan kurnutus oli kuulunut hänenkin korviinsa yhden väliportaan kautta. Tarinaan liittyy pari myyjiksi itseään kutsuvaa web-palveluja tarjoavan yrityksen työntekijää ja heille potentiaalisen asiakasyrityksen toimitusjohtaja, joka on tämän kertomuksen sankari ja jota kohti nämä myynti-ihmiset sammakoita ampuivat. Se, mitä ennen myyntiargumentin ilmoille pääsyä tapahtui, on epäolennaista tässä yhteydessä, perustelu sen sijaan on varsinainen herkkupala.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: myynti, lisäarvo, hissipuhe

Crowdsourcingia radioaalloilla

Tiistai 10.4.2012 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Radion kuuntelu koettelee keskittymiskykyäni. Ajelen paljon autolla pitkin pääkaupunkiseutua ja radio on usein auki. Useimmilla kanavilla mennään ikävä kyllä nykyään sieltä, missä aita on matalin. Apinoidaan toisia, järjestetään kuulijoiden välisiä kisoja ja ennalta-arvattavia mielipidemittauksia. Oletko huomannut, miten monella kanavalla on leivottu aamuohjelma kasaan samaa perusreseptiä noudattaen: kootaan kolmen hengen porukka puhumaan omista asioista ja nauramaan omille nokkeluuksille. Ja lopputuloksena saadaan väljähtyneen makuista einestavaraa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: crowdsourcing, tuotekehitys

Palvelusta saadut näppylät eivät lähde raapimalla

Torstai 5.4.2012 - Jaana Kettunen, tuottaja, Riffing Oy

Sain jokin aika sitten ajattelemisen aihetta yllättävältä taholta asiakassuhteen hoitamisesta.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: asiakastyytyväisyys, B2B, palvelu, myynti

« Uudemmat kirjoitukset